De inspectie geeft de Nicolaas een GOED!

Dinsdag 30 mei 2017

Eens in de vier jaar komt de onderwijsinspectie langs op school. Wat gaat er goed? Wat kan er beter? En wat móet er beter?” Dat is in het kort gezegd wat de inspectie komt bekijken. De inspectie kijkt in de klassen, praat met leerkrachten, ouders en leerlingen, gaat in gesprek met de directie en de intern begeleiders en controleert verschillende documenten. Aan het eind van het inspectieonderzoek krijgt de school een oordeel: zwak, voldoende en sinds kort kan een school ook 'goed' scoren. Wij hebben van de inspectie een 'GOED' gekregen. Uiteraard is iedereen daar enorm trots op!  Een aantal dingen die wij van de inspecteurs terugkregen: De Nicolaasschool is een sociaal sterke school, waarin veel structuur en duidelijkheid geboden wordt aan kinderen.  De inspecteurs waren ‘geraakt’ door de manier waarop ouders en kinderen over de school spreken. Inspecteurs hebben ervaren dat leerlingen hier op school echt gezien en gehoord worden.  De zorgstructuur van de school staat als een huis. De Nicolaasschool laat al jarenlang een stabiele, goede score zien. De Nicolaasschool heeft een team met leerkrachten dat vol passie het beste uit de leerlingen probeert te halen. Als laatste drukten de inspecteurs ons op het hart, dat zij zelden zien, wat zij hier zien… namelijk dat alle geledingen (ouders, leerlingen, leerkrachten, mt/ib/dir) zo eensluidend enthousiast zijn over de school op zowel pedagogisch als didactisch vlak. Dit is iets wat zij bijna nooit tegenkomen.   Hoe mooi is dit!!!!!!