Interesse uit buitenland voor aanpak Nicolaasschool levert mooie mini-documentaire op!

Woensdag 27 maart 2019

Hoe mooi is dit? Uit steeds meer hoeken wordt het bevestigd: inzetten op het vergroten van mentale veerkracht bij kinderen en leerkrachten (door het Leer- en veerkrachttraject) is een onderdeel van ‘goed onderwijs geven’! Dat wij de eerste in Nederland zijn en hiermee steeds meer scholen inspireren, dat wisten we al.  Dat de inspectie hier enthousiast over is en ons met een GOED heeft beoordeeld, is daar ook bewijs van. Maar… dat de Nicolaas in het buitenland ondertussen ook het schoolvoorbeeld is van ‘goed en positief onderwijs’ dat was ook voor ons een positieve verrassing! Nieuws dat we graag met u delen uiteraard!

Voor een congres, georganiseerd door het Ministerie van Onderwijs in België, over goede voorbeelden van onderwijsvernieuwingen in de wereld, is de klas van juf Nicky onlangs ‘gevolgd’. Gezien de reacties is onze aanpak zeer goed ontvangen, net als de mini-docu (8 minuten). Wilt u als ouder ook even een dagje ‘meekijken’ naar hoe het werken vanuit de positieve psychologie er dan uit kan zien in de groep? Klik dan op de onderstaande link. Met extra dank aan ouders en leerlingen van groep 4A, juf Nicky, meester Noh en juf Brenda in het bijzonder!