We zijn excellent!!!

Zaterdag 18 januari 2020

We zijn excellent!!!

Een excellente school is een school die op een of andere manier uitblinkt. Deze school ziet het als een uitdaging om haar onderwijs voortdurend tegen het licht te houden en verder te ontwikkelen. In elk geval is de onderwijskwaliteit op een excellente school dik in orde, want voordat een school zich mag aanmelden voor het excellentie-onderzoek, moet de onderwijsinspectie haar met een GOED beoordeeld hebben.
Er zijn dit jaar 16 basisscholen in heel Nederland die het predicaat “ excellent”  hebben veroverd. Dat brengt het totaal aan excellente basisscholen op 83.
Het is dus heel bijzonder om een excellente basisschool te zijn en wij zijn er dan ook supertrots op dat de Nicolaas excellent is geworden!

De Nicolaasschool is excellent geworden op basis van zowel haar onderwijskwaliteit als het Leer- & veerkracht; onze inzet op welbevinden en mentale veerkracht en de manier waarop wij dit op school vormgeven is innovatief en wordt zowel door leerkrachten als door ouders en kinderen en nu dus ook door deze onafhankelijke jury zeer gewaardeerd.